lördag 3 december 2011

Bokbloggsjerka v.48

"Har du ett genuint intresse för böcker? Bloggar du om böcker/litteratur/författare? Eller skriver du kanske ett och annat inlägg som har med ovanstående att göra? Då är du välkommen att delta i det som jag kallar för 'Bokbloggsjerka'"

Veckans fråga lyder:
Hur får du tag på dina böcker? Köper du eller lånar du dem? Finns det någon internetbokhandel som du anlitar oftare än andra? Kort sagt: beskriv hur du får tag på dina böcker som trängs i bokhyllan och som gör allt för att fånga ditt intresse. 
De flesta böcker antar jag att jag har fått. På sista tiden (de senaste två åren) har jag fått böcker direkt från förlagen tack var jobbet i bokhandeln och tack vare den här bloggen (recensionsexemplar). Tidigare fick jag i födelsedagspresent och julklapp från nära och kära.

Men jag köper också böcker, då från jobbet och från bokus.com (som tillhör samma koncern som Akademibokhandeln). Fyra böcker har jag köpt på Myrorna och en har jag beställt från ett antikvariat via antikvariat.net (som för övrigt är en jättebra sida om man vill söka och försöka få tag på böcker som inte finns i tryck längre).

På bibliotek lånade jag när jag var yngre, men det var länge sedan jag lånade någonting där. Jag tror att jag har blivit lite av en samlare, jag vill ha alla fina böcker jag har läst, man har ju något minne av de allra flesta och när de står i bokhyllan så blir man så glad. Nördigt, kanske, men det kan jag leva med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar