onsdag 1 juni 2011

Ut ur skuggan

När jag hade läst Jessica Kolterjahn's bok "Nattfjäril" (läs recension på den här) så ville jag bara läsa mer av henne. Tur att hon hade skrivit en tidigare bok också. "Ut ur skuggan" heter den boken. Igår, ute i solskenet, läste jag ut den boken.


"Ut ur skuggan" handlar om Agnes som bor i Stockholm i en överklassfamilj på 1920-talet och framåt. Hon är inte riktigt som man borde vara i samhället, hon känner att hon inte riktigt platsar in. Hennes räddning blir kameran, hon blir ett med den. Det är också en berättelse om det sexuellt förbjudna, jazzen och lite politik.

Boken är poetiskt skriven och språket är vackert. Det är en lättläst och fin bok. Kolterjahn kan verkligen skriva böcker som berör, man vill bara läsa mer. Jag gillar den verkligen, sen är det ju extra kul att hon älskar att fotografera (det gör ju jag med). Båda hennes böcker kan jag verkligen varmt rekommendera.

Har du läst någon av hennes böcker? I så fall, vad tyckte du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar