tisdag 20 september 2011

Svart hav

Pär Fontander är programledare i radio men även författare. Han har skrivit boken "Svart hav", en spänningsroman som utspelar sig i Spanien. Jag fick boken för ett tag sedan från Damm förlag och nu är den utläst.




Boken handlar om Peter som är frilansjournalist, han åker utomlands och på en långsemester i Spanien. Där lär han känna flera personer. En natt ringer en av hans vänner, man har hittat flera människokroppar på en strand vid den lilla byn i Södra Spanien. Peter åker dit och hjälper till i arbetet, han vet det inte då, men han har sett för mycket...

En spännande bok som är annorlunda från det vanliga svenska deckarträsket (som jag också gillar). Den är välskriven i jag-form. Stundtals tycker jag att boken är lite rörig, kanske läser jag för fort. Hur som helst så gillar jag den på det stora hela ändå, den är spännande. Ett ämne som är aktuellt och handlar om flyktning- och knarksmuggling i Spanien. Se videon om boken:








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar