torsdag 23 juni 2011

Elsas mode

Josefin har recenserat Sofi Fahrmans bok "Elsas mode", här kan du läsa hennes recension:

"Elsas mode" handlar om Elsa från Borås, som efter några månader i New York kommer hem till Sverige igen. Hon flyttar till Stockholm med sin bästa vän Maria, hon börjar jobba på caféet Foam och startar en modeblogg. Hon blir självklart kär i Sveriges hetaste och snyggaste designer Hugo Cronstedt och hennes blogg blir snabbt stor på Bloggtoppen, vilket gör så att hon får fler och fler möjligheter i modevärlden.

Elsa och Hugo blir tillsammans och allt verkar gå bra för dom tills Elsa ska träffa Hugos föräldrar. Hugos mamma är en person som vill att hennes son ska vara tillsammans med en tjej som är i samma klass som honom. Så fort hon träffar Elsa så märker man hur hon tycker att Elsa är fel typ.


Dom saker som jag tycker är bra med boken är omslaget, jag tycker att det är väldigt snyggt. Sen tycker jag även om språket som Sofi Fahrman använder. Det är roligt att man får se screenshots av blogginläggen lite då och då.

Jag tycker inte att det finns något direkt dåligt med boken!

Jag ger den 4 av 5!

/Josefin Berglund


__________________________________________

Vill du också gästblogga? - Läs mer här.
(skriv en recension/ett boktips)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar