måndag 6 juni 2011

Vinna hela världen

I lördags läste jag ut boken "Vinna hela världen" som Jenny Berggren har skrivit om sitt liv som bl.a. medlem i den världskända popgruppen "Ace of Base" (som bl.a. jag lyssnade på när jag var liten).


Jag tycker att boken var bra, det var spännande att läsa om hur hon upplevde Ace of Base-tiden. Hon skriver på ett öppet sätt om hur hon hanterade pressen och berättar även om att hon blev överfallen av ett fan i hemmet. Vilket är starkt gjort.

Däremot tyckte jag att det var svårt att kunna relatera till henne för mycket av det hon skrev om tror inte jag på, som att hon är väldigt religös och att det står mycket om Gud. För mig känns det ganska främmande, men ganska intressant.

Boken finns även som pocket.

Har du läst boken? Vad tyckte du i så fall?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar