tisdag 10 januari 2012

Digitalfotografi del 1-3

Jag har valt att recensera de populära böckerna "Digitalfotografi" från Scott Kellby.

Digitalfotografi : lär dig yrkesfotografernas hemligheter - steg för steg! Paketutgåva 3 delar (häftad)
Vad handlar boken om?
Boken handlar precis som titeln säger, om fotografering.
Boken har ett enkelt upplägg,inga svåra fototermer utan massor med sidor av fototips,allt för porträttfotografering till studioblixtar.
Jag tycker boken är väldigt enkel och lättläst för både nybörjare och amatörer,den är skriven på ett "Personligt" vis och inte en massa fototext som är upprabblat.
Scott förklarar på ett väldigt enkelt vis med snygga bilder som visning.

Det finns 3 böcker med massvis med roliga och lärorika sidor, blandannat från alla böckerna kommer du lära dig om:
Bröllopsfotografering, blomfotografering, blixtfotografering, studiofotografering, porträttfotografering och en massa gött mer!
Vart kan man köpa böckerna och hur mycket kostar dom?
I paketpris får du böckerna för 520 kr på Adlibris.
Jag tycker det är så sjukt värt priset för dessa 3 superbraa böcker,du kommer lära dej super mycket!
Vill man köpa dom styckepris så kostar dom ungefärt 220 kr per bok så köper du alla böcker styckepris så kostar de sammanlagt 660 kr,alltså tycker jag du bör köpa hela bokpaketet.

Vad jag tyckte om boken
Jag lärde mej massvis med knep,den var väldigt beroendeframmkallande att läsa!
Jag gillar Scott's sätt att förklara och att de inte är så mycket tekniksnack.
Väldigt bra upplägg i boken och om 4an kommer ut så måste jag lätt köpa en sån!
Böckerna är grymt prisvärda med ca: 230 sidor per bok och man får verkligen ut jätte mycket av dom!

Jag ger böckerna 5/5 i betyg.
Recension skriven av Olivia
(kika in hennes blogg)

__________________________________________

Vill du också gästblogga? - Läs mer här.
(skriv en recension/ett boktips)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar