fredag 14 oktober 2011

Bokbloggsjerka v.41

"Har du ett genuint intresse för böcker? Bloggar du om böcker/litteratur/författare? Eller skriver du kanske ett och annat inlägg som har med ovanstående att göra? Då är du välkommen att delta i det som jag kallar för 'Bokbloggsjerka'"

Veckans fråga lyder:
Vilken är den sämsta bok som du faktiskt har läst ut och varför var den så dålig?
Oj, det var en jättesvår fråga. Jag har en tendens att inte läsa ut böckerna om jag tycker att dem är tråkiga och på sistone har jag lyckats välja bra böcker som jag gillar. Man lär sig vad man gillar.

Men några böcker jag gillar lite mindre är Mons Kallentoft's böcker. Den första var helt okej. Den andra var spännande men jag störde mig jättemycket på alla fördomar som fanns i boken. Sen har jag inte läst fler av honom, men den tredje ska jag läsa då den (tyvärr?) redan står i min bokhylla. Dock är det ett plus att de utspelar sig i Linköping, det brukar vara kul att känna igen sig i miljöerna.

Visst, finns det förmodligen riktigt dåliga böcker som jag har läst, men jag kan inte komma på någon på rak arm. Jag har väl förträngt de böckerna. Vilket kanske är bra då det är trevligare att minnas de bra böckerna än de dåliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar