måndag 17 oktober 2011

Fyra nya böcker

I slutet av förra veckan fick jag fyra nya böcker.

Två stycken ungdomsböcker från B. Wahlströms. "Om jag stannar" och "När jag lät dig gå" är titlarna på böckerna. Jag har hört att båda böckerna ska vara bra och de handlar om Mia vars liv förändras på några sekunder då hon är med i en bilolycka.


De två andra böckerna var två stycken pocketböcker från Ponto pocket. Den första pocketboken är en roman som även den riktar sig mer till ungdomar, det var omslaget och titeln som fångade mitt intresse där och när jag läste på baksidan blev jag riktigt sugen på att läsa den, titeln på boken är "Sommaren jag blev vacker". Den andra pocketboken jag fick är en deckare som jag har varit sugen på att läsa sen den kom ut som inbunden förra våren, nämligen "Francys evangelium".


Recensioner på böckerna kommer självklart upp på bloggen så fort jag har läst böckerna. Jag är riktigt sugen på att börja läsa dem redan nu, men jag ska läsa ut en bok av Maria Ernestam först och sen måste jag även läsa lite kurslitteratur. Dock älskar jag att varva kurslitteraturen med skönlitteratur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar