lördag 29 oktober 2011

Bokbloggsjerka v.43

"Har du ett genuint intresse för böcker? Bloggar du om böcker/litteratur/författare? Eller skriver du kanske ett och annat inlägg som har med ovanstående att göra? Då är du välkommen att delta i det som jag kallar för 'Bokbloggsjerka'"

Veckans fråga lyder:
Jag vet att alla som är med i jerkan älskar att läsa böcker men jag är nyfiken på om ni även skriver själva?
När jag var yngre ville jag bli författare, i årskurs fyra och fem skrev jag en berättelse på över 100 sidor för hand. Det blev även en hel del annat också, fantasierna var det inget större fel på. Svenska var mitt favoritämne i både grundskola och gymnasium, men det blev fler noveller än "romaner" så att säga.

Nu skriver jag (förutom uppsatser och liknande i studiesyfte) mest på den här bloggen och på min fotoblogg. Jag tycker fortfarande att det är kul att skriva och någonstans har jag nog inte riktigt släppt författardrömmarna, någon gång i framtiden kanske det kan bli en bok. Vem vet.

1 kommentar:

  1. Jag älskar att både läsa och skriva.
    Författardrömmen har alltid funnits - och finns där än! När jag var liten, alltså innan jag kunde skriva, satt jag och berättade för mamma vad hon skulle skriva. Det blev små sagor och dyl.
    Nu är det inte ofta jag skriver, men någon gång ska det bli en bok!

    SvaraRadera