måndag 23 maj 2011

Den farliga leken av Mari Jungstedt

Nu är jag hemma efter en underbar resa i Kroatien. På Arlanda, innan planet mot Kroatien lyfte kunde jag inte låta bli att köpa Mari Jungstedts åttonde bok "Den farliga leken" som precis kommit i pocket. Den boken läste jag sedan ut på planet.


Den här boken handlade främst om två flickor, en var en framgångsrik modell från Gotland och en hade varit modell ett litet tag innan hon fick anorexi. Deras liv vävs samman på grund av ett mordförsök på Gotland.

Mari Jungstedts böcker är lättlästa och det är avkopplande att läsa hennes böcker. Härlig sommarläsning. De innehåller alla ingredienser som en svensk deckare normalt innehåller. Personporträtt med privata problem, större eller mindre. Sedan något mord som ska lösas av polisen.

Har du läst Jungstedts böcker? Vad tyckte du?
(Om du har läst och gillat Jungstedts tidigare böcker, bör du även läsa denna).

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Jag har läst de flesta (tror jag :)) och som du säger, det är skön avslappnande läsning. Konstigt att det är avslappnande att läsa om mord! :)

    SvaraRadera
  2. Svar till Karin: Varsågod :) Det är nog avslappnande för att det är spännande, språket är enkelt och det krävs inte jättemycket koncentration att läsa böckerna. Det går av bara farten att läsa dem.

    SvaraRadera