söndag 28 augusti 2011

I det sista regnet

För någon vecka sedan läste jag ut boken "I det sista regnet", som utspelar sig i Indien, skriven av Janesh Vaidya.


Boken handlar om en man som reser tillbaka till sin barndomsby, under resan kommer barndomsminnena tillbaka.

Det här var en bok jag så gärna ville tycka om men det gick inte riktigt helt. Dock var vissa delar i boken väldigt tänkvärda och metaforerna var fina. Men in i handlingen lyckades jag inte komma. Jag tänkte skriva några citat från boken här, som jag gillar, men boken är i Stockholm och jag har flyttat till Linköping

Kanske beror det på att jag inte var på rätt humör för boken eller så var boken ingenting för mig. Men den har fått väldigt bra betyg på bokus.com av läsare där. Och jag vill nästan läsa om boken någon annan gång för jag tror att den är bra (fortfarande).

Boktrailern har ni här, det är text från bokens början, visst är den fin?



Det är verkligen knepigt att gilla boken men ändå inte gilla den. Har du läst boken? Vad tyckte du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar