onsdag 23 november 2011

Lilla hjärtat

Säg att du hade en liten dotter, bara några veckor gammal, skulle det inte då vara hemskt att komma hem och se att det inte är din dotter som ligger i spjälsängen utan en främmande flicka. Vad skulle du göra då? Och speciellt när ingen verkar tro dig. Det är det som händer Alice Fancourt.


Boken är en deckare, skriven av Sophie Hannah, vars huvudintrig är precis det jag nämnde ovan. Den är skriven på ett lite annorlunda sätt då vartannat kapitel är skrivet i jag-form med start från att Alice dotter ”bytts ut” och vartannat kapitel är skrivet i tredje person mer övergripande som utspelar sig en vecka efter att dottern har ”bytts ut”. Detta gör det lite rörigt i början men det går ganska fort att komma in i det hela. Den blir bättre och bättre.

Jag tycker inte att boken var lika bra som jag först hade trott men den är helt okej. Hennes andra bok, "Ett perfekt offer", kommer jag nog inte att läsa.

Har du läst någon av hennes böcker? Vad tyckte du?

Betyg: 3/5
Första mening i boken: Jag är ute.
Sidor: 350s
Förlag: Bra Böcker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar