måndag 28 november 2011

Böcker på andra språk

Godkväll alla läsare! 

Idag på tåget hade jag glömt hörlurar till telefonen så jag kunde inte lyssna på musik. Däremot såg jag att jag hade min bok som jag läser nu med mig i väskan. Så jag plockade upp den och hade den som sysselsättning under hela tågresan. Mysigt!

Idag fick jag hem en tysk bok i brevlådan som jag senare ska läsa och recensera. När jag var mindre hatade jag att läsa på något annat språk än svenska. Jag brukade alltid bäva för när engelskaläraren sa att vi skulle välja ut en bok på engelska att läsa. Brukar ni läsa böcker på andra språk?  Jag tycker det ger på något sätt två flugor i en smäll, man läser något (förhoppningsvis) bra och lär sig en hel om språket  på köpet. Jag uppsattar det mycket mer nu än vad jag gjorde förut!

Vilka språk brukar ni läsa på? 

1 kommentar:

  1. Jag tänker alltid att jag ska läsa böcker på engelska, men det blir nästan aldrig av, det blir liksom bara svenska, svenska och lite mer svenska^^. Jag är väl lit för lat helt enkelt...

    SvaraRadera