söndag 20 november 2011

Live to win

Andreas Carlsson var på en bokhandlarkväll  hösten 2009 och pratade om sin då nya bok "Live to win". Då blev jag verkligen sugen på att läsa boken, sagt och gjort. Hjälp, vad många låtar, stora hits, han har varit med och skapat. När de presenterade honom på bokkvällen så spelade de upp en kort video som var ett ihopklipp av några av hans hits. Jag blev så glad, musik berör. Dessutom var det nostalgi, man kände igen varenda låt. WOW!


"Live to win" är alltså titeln på Andreas Carlssons självbiografi. Han är fortfarande relativt ung, men hjälp vad mycket han har hunnit med. Vilken drivkraft och engagemang han har. Jag blir fascinerad. Jag blir glad och inspirerad av att läsa boken. Det peppar mig som egen företagare.

Den är välskriven och intressant, spännande att läsa och "lära känna" kändisar. De är ju trots allt vanliga människor de med. Andreas Carlsson verkar ödmjuk och schysst. Fokuserad och målmedveten. Jag beundrar människor som verkligen vågar satsa på det som de brinner för.

Jag läste ut boken väldigt fort, det som var extra roligt var att han har tillbringat mycket tid och en del av sin uppväxt i Sollentuna. Han har dessutom gått på Rudbeckskolan där även jag har gått. Det är kul att känna igen sig i miljöerna också.

Om jag skulle beskriva boken med ett ord, då skulle ordet vara utan tvekan; "inspirerande".

Har du läst boken? Vad tyckte du?
_______________________________
(Jag läste boken hösten 2009, och skrev recensionen då med, har dock ändrat lite i recensionen, såsom "den då nya boken", "hösten 2009").


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar