torsdag 10 november 2011

Vad gör alla superokända människor hela dagarna?

För två veckor sedan var jag på Myrorna och hittade bl.a. en gul bok, den hade titeln "Vad gör alla superokända människor hela dagarna?" och är skriven av Fredrik Lindström. Jag har inte läst en bok av honom förut men jag tycker att han är riktigt bra när han har t.ex. sina språkprogram på TV, sen hade jag sett den på bokus.com några dagar innan jag var på Myrorna och blivit lite småsugen på att köpa den. När jag då var på Myrorna var jag tvungen att slå till, sagt och gjort, och nu är den utläst.



Boken handlar om det som titeln indikerar på, vad man gör till vardags.Det är en novellsamling med noveller där man får hastigt lära känna en person som har något vardagsproblem/i-landsproblem, kanske väldigt förenklat men så roligt skrivet och man känner igen sig i en del. Olika slags förhållanden och drömmar. Att man går och tänker alldeles för mycket på små struntsaker.

När jag läste boken kom jag på mig själv att först tänka att karaktären i boken var fånig, men sen såg man likheter med sig själv, så då insåg jag att jag är rätt fånig. Men vad sjutton gör det egentligen?

Det tog inte lång tid att läsa ut boken, den var väldigt lättläst och humoristisk lättsmält, men det fanns dock en del djup i allt det lättsmälta tycker jag. Den var annorlunda från vad jag brukar läsa vilket också är kul.

Har du läst boken? Vad tyckte du?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar