torsdag 10 november 2011

Varför gråter inte Emma?

En händelse som var extremt uppmärksammad i media när det hände i Arboga i mars 2008. Emma och hennes barn blev överfallna i sitt hem, Emma klarade sig, det gjorde inte barnen. Nu har jag läst boken som Emma har skrivit tillsammans med Magnus Wennerholm, som handlar om händelsen. Frågan som många ställde är även titeln på boken "Varför gråter inte Emma?".



Hösten 2010, då boken kom ut inbunden hörde jag Emma berätta om den på en bokhandlarkväll, redan då fick jag intrycket av att hon var otroligt stark. Efter jag har läst boken finns det intrycket kvar. Boken är en gripande och välskriven skildring av en så tragisk händelse. Man får en inblick i hennes och de anhörigas liv efter händelsen. Hela händelsen känns i sig så overklig så boken känns nästan som en spänningsroman, sen kommer man på att allt har hänt på riktigt och det känns konstigt, hemskt.

Så mycket mer att skriva om boken finns det inte, men jag kan starkt rekommendera att läsa den. Om du inte redan har läst den?

Läs även Cissi's gästbloggrecension av den här boken - klicka här.

1 kommentar: